9 Aralık 2012 Pazar

ÇOK GÜZEL BİR YAZI ...

Bu yazıyı facebookta gördüm ve çok anlamlı bulduğum için de burada paylaşmak istedim...

......................


Bir gün susmayı öğrendim. Öyle bir sustum ki belki sonsuza kadar susacaktım. Çünkü susmak benim küçücük dünyamda babamla kurduğum iletişim tarzıydı. Babam akşamları eve yorgun dönerdi. 
Ben bütün gün evde sıkılır, onun gelişini iple çekerdi
m. Daha o kapıdan girer girmez boynuna atılır onunla oynamak isterdim. Babam sarılır, öper sonra da, hadi odana git, derdi. Yemek hazırlanınca annem çağırır bu defa masada bir araya gelirdik babamla. Onlar annemle konuşurken ben araya girer, sesimi duyuramayınca da bağırırdım. Babam sinirlenir, 'Bütün gün insanlara kafa patlatmaktan bunaldım, birde sen kafamı ütüleme!' derdi. Annem de 'Bütün gün zaten seninle uğraştım, bir çift laf da mı konuşturtmayacaksı n babanla?' diye çıkışır, beni odama gönderirdi.

Çaresiz bir şekilde boynumu büker odama yani hapishaneme doğru yol alırdım. Babam arkamdan, 'Bizim bir odamız bile yoktu, her şeye sahip, hâlâ ne istiyor anlamadım.' diye bağırmaya devam ederdi. 'Keşke benim de bir odam olmasaydı, keşke bizim de evimiz bir odalı olsaydı da hep birlikte otursaydık' derdim içimden; ama yüksek sesle söylemeye cesaret edemezdim.

Yemekten sonra babam kanepeye uzanır, eline kumandayı alır, televizyon seyrederdi. Beni yanına çağırır biraz severdi. Onun izleyeceği önemli birşey varsa beni adeta yerimden bile kıpırdatmazdı. Azıcık hareket edip koşup oynamaya çalışsam oda hapsim yeniden başlardı. Bir gün anladım
ki susunca babamla daha iyi anlaşıyoruz. Bu defa susarak yapabileceğim oyunlar geliştirmeye başladım.

Önce resim yaparak başladım işe. Babam çizdiğim resimleri çok beğeniyor; 'Bak, böyle uslu uslu oyna işte.' diyordu. Babam bazen göz ucuyla bakıyor, resimle ilgili bir şey sorsam afallıyordu. Ama bana kızarak beni artık odama göndermiyordu. 'Son günlerde ne de akıllandı benim oğlum.' diye komşulara anlatıyordu annem halimi.

Resimlerim arttıkça ortalık dağılmaya başladı. Annem 'Odanı topla!'diye odama kapattığında işe nereden başlayacağımı bilemiyordum. Ben bunlarla uğraşırken zaman geçiyor; ama odamı toparlamayı beceremiyordum .

Annem odama gelip 'Bak sana resim yapmayı yasaklayacağım. ' dedi bir gün. Susuyor olmamı usluluk olarak değerlendiren ailem resim yapmayı da elimden
alırsa ben ne yapacaktım?

Bu düşüncelerle bir aile tablosu yaptım. Babam eve gelince uygun zamanı kolladım. Her zamanki gibi yemekler yendi, odaya geçildi. Babam oturur oturmaz çizdiğim resmi getirdim. Babam baktı. Hım, dedi 'Çok güzel olmuş. Bu adam benim herhalde.' dedi. Ben 'Hayır o adam değil, bu çocuk sensin.'dedim. O 'Hayır, bu adam benim, bu çocuk sensin, bu küçük kız da arkadaşın.'dedi. Ben yine 'Hayır, o büyük adam benim, bu küçük adam sensin, bu küçük kız da annem.' dedim. Babam benimle uğraşmaktan vazgeçip: 'Peki neden bizi küçük çizdin?' dedi. Heyecanla başladım anlatmaya. Ben büyüyüp adam olacağım. İş bulup çalışacağım. Siz yaşlanıp küçüleceksiniz. Beliniz ükülecek, komşumuz Ahmet amca ile Ayşe teyze gibi küçücük kalacaksınız. Ben işten geldiğimde yorgun olacağım.

Siz benimle konuşmaya çalıştığınızda işyerinde kafam şişmiş olacağından sizi duymayacağım bile. Siz benimle bir şeyler paylaşmak istediğinizde 'Hadi odanıza çekilin de kafa dinleyeyim.' diyeceğim. Ve bir de bağıracağım 'Her şeylerini alıyorum. Sıcacık odaları da var, daha ne istiyorlar' diye.

Annemle babamın gözleri fal taşı gibi açılmıştı.
Duyduklarına inanamıyorlardı .. Bana sarılıp beni öyle içten bir okşayışları vardı ki sonsuza kadar konuşsam hiç bıkmadan dinleyecekler gibiydi.

Farkında' Olmalı İnsan...

Kendisinin, Hayatın Olayların,
Gidişatın Farkında Olmalı.

Ömür Dediğin Üç Gündür, Dün Geldi Geçti Yarın
Meçhuldür, O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür, O Da Bugündür.

6 yorum:

  1. ne guzel bır hıkayee...bazen malesef hepımız aynı hataları yapabılıyoruz yasam kargasasın da:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, maalesef bize de yapıldı, biz de yapıyoruz ... bugün kızıma babası boya kalemleri ve kocaman bir resim defteri aldı, ama yavrum yerleri de karaladı biraz, ben de kızdım bak elinden alırım diye. halbuki daha anlamıyor 20 aylık bebeğim ... sonra ben napıyorum dedim ... aklımdan hiç çıkmayacak. bunu okuduğum iyi oldu. ben de yaşamış olsam bile bazen düşünemeyebiliyorum ...

      Sil
  2. harika bir yazıymış geçekten. çocukları hediyelere boğup, mutlu etmeye çalışan anneler ve babalar var, oysaki çocuğun tek istediği sevgi ve ilgidir. değilse fakir çocuklar en mutsuz çocuklar olurdu. fakir olup güzel, sevgi dolu ailelerde büyüyen çocukların çoğu, zengin aile çocuklarından daha mutlu.
    Bu televizyon karşısındaki baba, özellikle maçlar varken çok sinirli olur ve çocuk bir soru sormaya kalksa sinir küpüne döner.Allah çocuklara ilgi ve sevgi verecek aileler nasip etsin.dünyanın en güzel varlıkları çocuklardır, ahhh bir de kıymetini bilenler çok olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALLAH razı olsun ki annem babam bize ellerinden geldiğince sevgi gösterdi. yokluk sıkıntı çektik ama tabii ki olması gerektiği gibi bu sevgiye engel değil ... bana hiç oyuncak alındığını hatırlamam, durumu iyi olan tanıdıklarımızın çocuklarının oyuncaklarıyla büyüdük ben ablam ve abim ... hatta başkalarının kıyafetleriyle ... ama bunlar mutsuz olmamıza sebep değildi. bazen hatta çoğu zaman yeteri kadar ilgilenemediler bizimle. anlatsam öyle uzun ki ... ama yine de o hikayedeki çocuk kadar mutsuz değildim. ama şu yaşımda hatırladıkça bazı şeyler mutsuz ediyor o da ayrı ... ALLAH değerini bilecek insanlara bu mucizeleri nasip etsin inşaALLAH ...

      Sil
  3. Harika bir yazi, ama anlayabilenlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mevlüde hanım, az çok herkesin hayatında böyle şeyler olmuştur herhalde ... çok anlamlı, evlatlarımıza yaşatmamamız için iyi bir ders ...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...