31 Ekim 2012 Çarşamba

Kızımın Polardan Ev Çizmeleri

Eveeett sonunda polar çizmelerimizi de diktiimm. Acemice oldu biraz, ilk defa diktim ama geç kalmışım yahu aslında çok kolay. Yapım aşamalarını da fotoğrafladım. Sadece ayağına kaydırmaz dikmedim onu da en kısa zamanda alıp dikeceğim.
Kalıbı kızımın ayağına göre çıkardım. 

Sağ ve sol tabanlardan ikişer tane, üst kısımdan 1er polar kumaştan, 1er astar kumaştan, 1er kat da elyaf kestim. Bacak kısmı için de yine 1er astar, polar ve elyaf kestim.




Polar ve astar olarak kullandığım kumaşları yüzyüze gelecek şekilde üst üste koydum ve elyafı da en üste koyarak diktim.

köşeleri yuvarlak dönerek diltim Fazlalıkları kestim.

Yüz kısmını çevirdim.


Burada gaze dikişi yapıp kenarların dönmesini önledim.

Bu foto alttakinden sonra olacaktı ama bir türlü çeviremedim :) 


Üst parçanın oyuk kısmının ve bacak kısmının ortasını bularak resimdeki gibi iğneledim ve oyuğa göre diktim. Ortada kalan fazlalık da oyuk kısma göre kesilerek fazlalık atılıyor. Sonra da üst fotodaki gibi tabanı da birleştirerek bir bütün haline getirdim çizmeyi. Arkası boydan boya açık bu haliyle, ama ben 3-4 cm kadar elde birleştirerek tabandan yukarı doğru gizli dikiş yaptım. 


Belirli aralıklarla kapsülleri basıp bağcıklarımı da geçirdim.



Kızımı zor durdurdum fotolar için.  İşte sonuç budur :)



34 yorum:

  1. Güle güle kullansın kızın bunları. Sıcak sıcak dolaşsında hasta olmasın inşallah :) Çok güzel olmuş ellerine kolalrına sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler şenaycım, inşaALLAH :)

    YanıtlaSil
  3. Kuzum hep gözüme çarpıyor da sorcam sorcam ayıp olmasın diyorum :) Ama şu maşallah inşalla gibi kelimelerde neden büyük yazıyorsun Allah'ı :) Tamam tek yazıldığında elbette büyük yazılacak da o kelimenin içinde bir kısım :) Yani Türkçe olarak bana hep garip geliyor ondan belirteyim dedim :D Azcık takıntılıyım galiba :)

    YanıtlaSil
  4. bilmem elimi öyle alıştırmışım canım, yazarken otomatik olarak elim öyle gidiyor. sonuçta öyle bir şart yok benle alakalı birşey :) estağfirullah ayıp neden olsun da ilk defa biri sordu bunu :)

    YanıtlaSil
  5. :) Hahaha :) Kusura kalma canım benim patavatsızlığım işte :) Ne bilim özellikle her kelimede olunca alışmış olduğunu anladım zaten :) Yoksa her seferinde dikkat ederk yapılamaz böyle şeyler demek el otomatik olarak ayarlamış kendini yapa yapa :) Öyle yazma demiyorum yanlış anlama ama sakın tamam mı sadece merak benimki :) Kedinin başına ne gelirse merakından gelirmiş ben de öyle meraklı bir pisicikim işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfirullah canım ne patavatsızlığı :) olur mu öyle şey. ama gerçekten elim otomatik gidiyor resmen. hatta küçük yazarsam silip büyük yazmış oluyorum o derece. ama tamamen alışkanlık. dikkatini çekmiş sormuşsun ne var yani, sorun değil :))

      Sil
  6. Prenses sağlıkla güle güle giysin eskitsin çizmelerini çok güzeller ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim MARİFETANE :) şimdilik seve seve giyiyor ben de yenilerini yapmayı düşünüyorum kısmetse :)

      Sil
  7. cok guzel olmuş canım ellerıne saglık...10marıfette gordum hemen bloguna koştum:)) veee ızledıklerıme aldım cunku guzel şeyler bulacagıma emınım burada:)) altına eskı bır ayakkabı altı yapıştırsan daha sert olsa hıc üşümez kuzucugun ayagı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz sefalar getirdiğiniz bu acemi bloğa :) evet ayakkabı altı çok iyi fikir de öyle yapıştırabileceğim gibi bir ayakkabı altı olmasa da evde bol bol döşemelik deri var. kesip yapıştırabilirim. çok teşekkür ederim. ben de hemen koşa koşa bloğunuza geliyorum şimdi şuan :)

      Sil
    2. tesekkur ederım..herzaman beklerım:))

      Sil
  8. nasıl yaptınız bunları ( : çok güzel olmuş yaa. inanamadım kızınızın ayakları hiç üşümiycek ne güzel ( : ellerinize, fikrinize sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Çiy Tanesi :) beğenmenize sevindim. ne zamandır aklımdaydı ve yaptım. Arkadan bağcık yapmak sonradan aklıma geldi ama çok severek yaptım. Kalıpları önce kumaşla kızımın ayağının üzerinde çıkardım sonra kağıda aktardım :) siz de yapmalısınız çok kolay ve zevkli.

      Sil
  9. vallahi bin azim çok beğenmişem ,bayılmışam ben de isterem demişem içimden :) ellerine sağlık güle güle giysin prenses :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol filizcim :) ayıp ettin hemen sana da yapayım. sen ayak no ve renk belirt kâfi :) ciddiyim hee :)

      Sil
  10. Bayıldım bu fikre.Çok hoşuma gitti.Hem kendime, hem kızıma ve hatta oğluma dikmek istiyorum.Ama nasıl dikerim, onu bilemiyorum bu acemi halimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Güneş :) dikebilirsiniz, gerçekten kolay. ben deneme yapmadan, sökmeden bir kerede diktim. sorma istediğiniz bir ayrıntı olursa elimden geldiğince yardım da ederim. mutlaka yapmalısınız :)

      Sil
  11. çok güzel olmuşşşşşşşşş

    YanıtlaSil
  12. merhaba kumaşoyunları ,serpilden sonra sana ziyarete geldim.Çok güzel olmuş ev çizmeleri ,bayıldım.Kızım ayağında hiç ayakkabı tutmaz,o yüzden de hep hasta.Benim de aklımda ev ayakkabısı yapmak var.Gerçi benim kızım küçük,biraz daha patik tarzı yaparım herhalde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hayaliatolye :) teşekkür ederim. bu yumuşacık ve çok rahat, maşaALLAH hiç çıkarmadı ayağından. ben de bir de ev ayakkabısı yapmayı düşünüyorum onu da yakında paylaşacağım inşaALLAH, sizin yapacağınız modeli de bekliyorum :) sevgileerr

      Sil
  13. valla ben herşeyi yapacam zaten,özene özene bi kalıyorum :) dikiş tecrübem çok az,nasıl birşey çıkar ortaya bilemiyorum :) Bu arada takipdeyim,bana da beklerim her zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de dikiş bilgim iyidir çok şükür de aynen sizin dediğiniz gibi özene özene herşeyi yapacağımı söylüyorum araya işler giriyor bayağıdır birşeyler yapmıyorum :) sanırım artık hızlanmam gerekiyor aklımdakiler fazlasıyla birikti :) ben sizi takip etmeye çalışıyorum ama edemiyorum :( açıklama yapmışsınız sayfanızda birşeyler yapmaya çalıştım ama oldu mu bilmiyorum olmadıysa siz bana söylerseniz ben de tekrar denerim :)

      Sil
  14. Yapılacak işler listesi hiç bitmiyor ki ,beynimde kocaman bir defter var hiç kapanmayan :)anlıyorum sizi o bakımdan.

    Takip için; rss kısmına normalde isim giriliyormuş blogspotta galiba,bende de http://feeds.feedburner.com/hayaliatolye adres linkine bu adresi yazacaksınız.Eğer olmazsa tekrar gelirim yardıma :)

    YanıtlaSil
  15. Amaan Allahım inanamıyorum, harika olmuşş, iyiki kızım görmüyor bunlarıııı yoksa çok sitem eder çoooookkk, bak nasıl anneler var, kızlarına neler yapıyor diye, ben bile kıskandım yahu eee bu durumda ne yapılır hemen izleyiciniz olunur, yaptıklarınızdan feyz alınır ve kendi siteme de davet edilirrrr ;D ilk fırsatta denemeye karar verdim hadi hayırlısı, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy ne güzel söler bunlar çok sevindim teşekkür ederim :) siz de yapmalısınız gerçekten kolay çünkü, şimdiye kadar neden yapmamışım dersiniz hatta :) bloğuma hoşgeldiniz. koşa koşa geliyorum ben de blooğunuza :)

      Sil
  16. Tamam anladım polar patik çoook güzel olmuş da....
    O güzelim beyaz Polar, ne kadar süre beyaz olarak kalabilecek???? Eğer kalır diyorsan, ben temizliğine de hayran oldum demektir. Çünkü benim evimde akşama kalmaz renk değiştirir :(( Ellerine sağlık, sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha 3 kere giydirdim 3 kere de yıkadım :) beyaz yaptım da ev temiz de olsa 1 gün dayanıyor ... bu yüzden acilen alternatif kırmızı yapmak istiyorum ayakkabı modelinde olacak ... çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz.

      Sil
  17. merhaba,
    elinize sağlık botlar nefis olmuş. ancak altın dikmeyi planladığınız kaydırmaz malzemeyi nereden bulabilirim. ben de yaptığım patikler için bir çözüm arıyorum deri dışında da aklıma başka birşey gelmiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, beğenmenize çok sevindim, teşekkürler. ben de evde bulunan derileri düşünüyorum ya da dışarda satılan beyaz genellikle paspas altlarına kullanılan kaydırmazlar olur ya, bu malzemelerden birini kullanmayı düşünüyordum. polar kayar diye düşünüyordum ama kızım çok rahat kullanıyor, hiç ayağı kaymadı giyerken, bu yüzden de dikmedim.

      Sil
  18. Çok cici olmuşlar..

    Bloğuma uğradığınız için çok teşekkürler.

    İyi çalışmalar..

    Rumeysa
    http://rumeysaatas.net

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...